Artykuły eksperckie
-
10 faktów i mitów na temat CV
W internecie możemy znaleźć mnóstwo porad na temat tego, jak napisać CV. Niektórzy radzą, aby życiorys miał jedną, maksymalnie dwie strony, inni przekonują, że kreatywne Curriculum Vitae sprawi, że wyróżnimy się na tle innych kandydatów. Jak jest naprawdę? Fakty oraz mity na temat pisania CV potwierdzają i obalają eksperci HRK, którzy w swoim zawodowym życiu przeczytali setki, jeśli nie tysiące życiorysów.
-
Relokacja – czego możesz oczekiwać od pracodawcy?
Dostałeś propozycję pracy w innej miejscowości? Zastanawiasz się, czy przyjąć taką ofertę? Jakiej pomocy możesz oczekiwać od pracodawcy? Eksperci HRK przedstawiają ważne kwestie relokacji, o których warto pamiętać.
-
Współpraca z agencją rekrutacyjną – jak wpływa na wizerunek pracodawcy?
Podczas procesu rekrutacyjnego kandydat poznaje firmę i wyrabia sobie o niej opinię. Jednak co jeśli rekrutację prowadzi zewnętrzna agencja, a nie dział HR danego przedsiębiorstwa? Czy w tej sytuacji konsultant może równie dobrze przedstawić obraz organizacji? Zdradzamy, jak agencja rekrutacyjna może stać się ambasadorem marki pracodawcy.
-
Kandydat bez wiedzy i doświadczenia – warto dostrzec jego potencjał!
Jakie kompetencje są wymagane, by znaleźć pierwszą pracę w danej branży? Kiedy motywacja ma większe znaczenie niż doświadczenie i wiedza? Eksperci HRK podpowiadają, jak rozpocząć budowanie ścieżki kariery.
-
Studiujesz? Pracuj! Dlaczego warto zacząć karierę zawodową na studiach?
Bez względu na to, na którym roku studiów jesteś – jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, zacznij budować swoją ścieżkę kariery. Doświadczenia z tego okresu zaprocentują w przyszłości – na przykład kiedy po studiach będziesz się starać o wyższe stanowisko lub pracę w renomowanej organizacji.
-
Przedsiębiorco, chcesz przyciągać młode talenty? Zadbaj o rozpoznawalność marki!
Deficyt specjalistów na rynku pracy spowodował, że przedsiębiorcy chętniej zatrudniają młodsze osoby. Firmy coraz częściej zwracają uwagę na swój wizerunek wśród studentów. Kandydaci bez doświadczenia często mają duży potencjał, który można wykorzystać i wspierać wewnętrznymi szkoleniami. Joanna Kotzian, Employer Branding Manager w HRK, przedstawia skuteczne sposoby budowania relacji z młodymi talentami.