Jak najlepiej ocenić kompetencje kandydatów do pracy? Odpowiedzią mogą być techniki diagnostyczne oparte o testy i zadania sytuacyjne, których celem jest ocena specyficznych zachowań w sytuacjach zbliżonych do realnych. Ocena ta jest wykonywana w oparciu o wybrane wcześniej i zdefiniowane kompetencje.
Assessment Center (ośrodek oceny, ocena zintegrowana) oraz Development Center (ośrodki rozwoju) pozwalają ocenić kompetencje kandydatów, ich dopasowanie zawodowe do konkretnego stanowiska pracy, a także wytyczyć dla nich odpowiednie ścieżki rozwoju.
Możliwości wykorzystania Assessment Centre:
- Rekrutacja
- Restrukturyzacja firmy
- Rekrutacja do programów rozwojowych
- Audyt kompetencyjny
Podczas sesji AC/DC kandydaci są obserwowani i oceniani przez wykwalifikowany zespół asesorów, którzy analizie poddaje ich potencjał, predyspozycje osobowościowe, wiedzę oraz umiejętności. W trakcie Assessment/Development Centre kompetencje uczestników badania są weryfikowane na podstawie ich zachowań w zadaniach symulacyjnych. Stosujemy symulacje grupowe i indywidualne, testy umiejętności, kwestionariusze osobowości zawodowej oraz wywiady kompetencyjne.
Każdy uczestnik sesji jest obserwowany przez minimum 2 assessorów, a każda kompetencja badana przynajmniej dwiema metodami. Pracujemy w oparciu o funkcjonujący w organizacji system kompetencyjny lub przygotowujemy własną metodologię.
Na życzenie klienta wdrażamy Assessment/Development Centre w firmie, jako narzędzie zarządzania ludźmi. Stosujemy narzędzia diagnostyczne firmy SHL (kwestionariusz osobowości zawodowej OPQ oraz testy umiejętności). Posiadamy doświadczenie w stosowaniu testów Insigths Discovery, Thomas International oraz Quest. Na potrzeby fuzji i przejęć przeprowadzamy Audyty personalne z wykorzystaniem różnych narzędzi.
Zalety współpracy:
- wieloletnie doświadczenie konsultantów HRK w stosowaniu AC/DC
- bogata baza zadań osadzonych w rzeczywistości biznesowej
- indywidualne ścieżki rozwoju zawodowego
- raporty zbiorcze dotyczące badanych grup pracowników
- możliwość dostosowania zawartości i formy raportu do potrzeb klienta