irc ukryte ikony z menuukryte ikony z menuukryte ikony z menuukryte ikony z menuukryte ikony z menuukryte ikony z menuukryte ikony z menuukryte ikony z menuukryte ikony z menuukryte ikony z menuukryte ikony z menuukryte ikony z menu

Branża FMCG dla ambitnych?

Jednym z głównych atutów branży FMCG jest fakt, że możemy rozwijać tu ścieżkę zawodową w dowolnej konfiguracji. – Ktoś kto interesuje się procesami zakupowymi zachodzącymi w głowach konsumentów może trafić do działu marketingu, trade marketingu czy też do popularnego ostatnio działu shopper marketingu oraz category managementu. W każdym z wymienionych działów będzie miał możliwość rozpoczęcia ścieżki kariery od programu menedżerskiego, poprzez stanowisko specjalisty, juniora aż do samodzielnego menedżera lub też osoby zarządzającej zespołem  mówi Monika Wojciechowska, Business Unit Manager w HRK FMCG. 

Aby rozpocząć swoją przygodę z tym obszarem wystarczy wyższe wykształcenie, swobodna komunikacja w języku angielskim oraz posiadanie kompetencji miękkich, takich jak: kreatywność, innowacyjność, nastawienie na współpracę i inteligencja emocjonalna. Wydawałoby się, że wejście do branży FMCG na najniższy szczebel w organizacji jest najłatwiejsze, ale w praktyce wygląda to inaczej. – Duże międzynarodowe firmy organizują Assessment Centre, podczas którego obserwują potencjalnych kandydatów „w akcji”. Dokładnie analizują motywacje, którymi kandydaci kierują się przy wyborze firmy, ale także gotowość do realizacji trudnych zadań i wybierają tych, którzy mają największy potencjał do rozwoju w strukturach firmy oraz najlepiej pasują do kultury organizacyjnejtłumaczy Monika Wojciechowska. Jeśli kandydat  pozytywnie przejdzie przez wyczerpujący proces rekrutacyjny otrzymuje szansę, której optymalne wykorzystanie gwarantuje sukces w karierze. Podobnie przedstawia się sytuacja, kiedy chcemy rozwijać swoje kompetencje w obszarze sprzedaży czy też w innych działach, mających realny wpływ na strategię firmy, jej wyniki oraz pozycję rynkową w branży. 

Jedna branża, wiele możliwości

Dla kandydatów ambitnych i tych, którzy mają wyznaczony cel w życiu zawodowym, doskonałą możliwością jest rozwój cross-funkcyjny, jaki proponują międzynarodowe koncerny. – Ta propozycja jest dziś bardzo popularna i pozwala na poznanie procesów biznesowych zachodzących w firmie, dlatego też warto korzystać z ofert pracy w organizacjach, które takie możliwości dają. Jakie są korzyści? Między innymi takie, że kandydat posiadający doświadczenie w sprzedaży i wybierający opcję „skoku w bok”, np. do działu marketingu, lepiej rozumie potrzeby drugiej strony a co za tym idzie rozwiązania które proponuje są świadome i tym samym bardziej korzystne dla organizacjitłumaczy ekspert HRK S.A. 

Branża FMCG jest branżą bardzo otwartą na ludzi kreatywnych, z pomysłem na siebie oraz jasno sprecyzowanym planem na rozwój zawodowy, który jest bardzo realny, gdy w parze idzie zaangażowanie,  energia i nastawienie na współpracę. Osoby, które wykorzystają szansę, jaką dają międzynarodowe firmy działające w tej branży od lat, zdobędą wiedzę biznesową z różnych obszarów i w efekcie bardzo często trafiają na najwyższe stanowiska, takie jak Dyrektor Marketingu, Dyrektor Sprzedaży czy też Dyrektor Zarządzający renomowanych firm nie tylko w obszarze FMCG. 

Kierunek: sukces

Warto zwrócić uwagę na fakt, iż dziś doświadczeni menedżerowie, którzy budowali swój warsztat biznesowy w tej branży, są bardzo dobrze postrzegani na rynku i drzwi innych branż są dla nich otwarte. Dla przykładu: pharma, consumer electronics, ale także retail od kilku lat czerpią z doświadczeń i wiedzy menedżerów wyniesionych z FMCG. 

Branża FMCG codziennie stawia wiele wyzwań menedżerom, zmusza ich do podejmowania trudnych, strategicznych decyzji biznesowych dla organizacji, co wzbogaca ich wiedzę i przygotowuje do pełnienia ról zarządczych. Dlatego też osoby, które konsekwentnie realizują założone cele, podejmują się ambitnych zadań i nie boją się zaryzykować, osiągają największe sukcesypodsumowuje Monika Wojciechowska.