Artykuły, branża e commerce, Consumer goods, marketing, rynek pracy, widełki płacowe, zarobki, 06.06.2022

Marketing Automation Specialist – czym się zajmuje i jaki ma zakres obowiązków?

5 min.

Marketing Automation Specialist

Poznaj wymagania i zakres obowiązków na stanowisku Marketing Automation Specialist. Dowiedz się jak wyglądają zarobki w tej specjalizacji.

Marketing i sztuczna inteligencja? Dzięki temu połączeniu marketerzy mogą tworzyć jeszcze efektywniejsze i lepiej stargetowane kampanie reklamowe. Automatyzacja marketingu to jeden z najpopularniejszych trendów, który pozwala skuteczniej docierać do konkretnej grupy odbiorców, a co za tym idzie czerpać jeszcze większe zyski ze sprzedaży. Automatyzacją marketingu zajmuje się osoba zatrudniona na stanowisku Marketing Automation Specialist. Na czym dokładnie polegają jej obowiązki? Sprawdź!

Kim jest Marketing Automation Specialist?

Czwarta rewolucja przemysłowa pokazała, jak wiele procesów można zautomatyzować. Oprogramowania bazujące na sztucznej inteligencji pozwalają m.in. na monitorowanie zachowania internautów na stronie www, automatyczne tworzenie i wysyłkę newsletterów oraz wiadomości mailowych, a także śledzenie i analizę reakcji użytkowników na otrzymywane treści reklamowe. To narzędzie, które:

  • ułatwia komunikację z klientami;
  • pozytywnie wpływa na customer experience;
  • pozwala na optymalizację czasu i kosztów;
  • ogranicza ryzyko popełnienia błędu ludzkiego;
  • zwiększa efektywność pracy.

Dotarcie do starannie wyselekcjonowanej grupy odbiorców pozwala np. na ograniczenie budżetu reklamowego w jednym kanale i przerzucenie środków na inny, przynoszący lepsze efekty. Marketing Automation to działania, które wspierają rozwój całej organizacji.

Marketing Automation Specialist to osoba odpowiedzialna za implementację oraz nadzorowanie działań z obszaru automatyzacji marketingu usprawniających procesy sprzedażowe.

Wymagania na stanowisku Marketing Automation Specialist

Osoba zatrudniona na stanowisku Marketing Automation Specialist nie musi posiadać konkretnego wykształcenia kierunkowego. Wśród najczęściej pojawiających się wymagań można znaleźć m.in.:

  • znajomość systemów marketing automation;
  • znajomość SQL (strukturalnego oraz deklaratywnego języka zapytań wykorzystywanego do tworzenia baz danych);
  • znajomość języka angielskiego w stopniu średnio zaawansowanym lub zaawansowanym;
  • znajomość branży marketingu internetowego;
  • doświadczenie w prowadzeniu kampanii internetowych;
  • znajomość systemów CRM.

Ponadto od osób zatrudnionych na stanowisku Marketing Automation Specialist oczekuje się szeregu kompetencji miękkich. Są to m.in.:

  • umiejętność pracy w zespole;
  • samodzielność;
  • zdolności analityczne;
  • terminowość;
  • dobra organizacja pracy.

Specjalista ds. automatyzacji marketingu – zakres obowiązków

Marketing Automation Specialist to osoba, która zajmuje się m.in.:

  • implementacją marketing automation;
  • współtworzeniem kampanii marketingowych przy pomocy systemów marketing automation;
  • opracowywaniem raportów i tworzeniem analiz;
  • optymalizacją procesów marketingowych;
  • współpracą z innymi działami w firmie m.in. ofertowym/marketingowym/IT/UX.

Zarobki na stanowisku i w branży Marketing Automation

Zarobki na stanowisku Marketing Automation Specialist zależą od wielu czynników. Przede wszystkim doświadczenia (osoba z wieloletnim stażem będzie otrzymywała odpowiednio wyższe wynagrodzenie niż pracownik zatrudniony na stanowisku juniora), ale także rodzaju umowy oraz wielkości firmy. Osoba specjalizująca się w narzędziach służących automatyzacji marketingu z dużym doświadczeniem w branży może liczyć na atrakcyjne zarobki (nawet kilkukrotnie wyższe niż średnia krajowa). Według prognoz zapotrzebowanie na specjalistów ds. automatyzacji marketingu będzie coraz większe, w związku z czym zarobki na tym stanowisku będą rosnąć. W niektórych ogłoszeniach o pracę można spotkać się z nieco innym nazewnictwem stanowiska, w związku z czym Marketing Automation Specialist zastępuje Specjalista ds. automatyzacji marketingu. Osoba zatrudniona na tym stanowisku może liczyć na umowę o pracę lub współpracę na zasadzie umowy B2B.

Szukasz pracy na stanowisku Marketing Automation Specialist? Zajrzyj do zakładki „znajdź pracę” i sprawdź, czy pasujesz do profilu kompetencyjnego. Wśród zamieszczonych ofert nie ma takiej, która spełniałaby Twoje oczekiwania? Zachęcamy do regularnego śledzenia naszej strony.

Czytaj więcej:

wykres marketing, fmcg, analiza

branża FMCG, Consumer goods, marketing, rynek pracy, Artykuły19.08.2019

Każdy może być marketingowcem w branży FMCG?

Performance marketing specialist

branża e commerce, Consumer goods, marketing, performance, performance marketing, porady hr, rynek pracy, widełki płacowe, zarobki, Artykuły23.09.2022

Performance marketing specialist – kim jest? Zakres obowiązków

digital marketing manager

branża FMCG, Consumer goods, marketing, performance marketing, praca, rynek pracy, Artykuły20.06.2023

Digital Marketing Manager – wszystko, co musisz wiedzieć

Jak opisywać prace dorywcze w cv?

porady dla pracowników, porady hr, przebranżowienie, rozwój kariery, rozwój osobisty, rozwój zawodowy, rynek pracy, zmiana stanowiska, Artykuły07.06.2022

Przebranżowienie i zmiana zawodu – jak się przekwalifikować?

Newsletter HRK

Bądź na bieżąco z aktualnościami ze świata HR i rynku pracy!

Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez firmę HRK S.A. z siedzibą w Warszawie, pl. Bankowy 2, a tym samym na otrzymywanie na mój adres poczty elektronicznej informacji handlowych i marketingowych, materiałów o charakterze informacyjnym oraz promocyjnym, w szczególności raportów, e-booków, materiałów edukacyjnych. Udzielenie zgody jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymania raportu. Zdaję sobie sprawę, że w każdej chwili mogę wycofać swoją zgodę.

Administratorem przekazanych danych osobowych jest HRK S.A. z siedzibą w Warszawie (00-095), Plac Bankowy 2. Pełną informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się w naszej Polityce prywatności.