Monika, Artykuły, pokolenie z, porady dla pracodawcy, praca inżyniera, pracodawca, rekrutacja, 26.04.2018

Jak być atrakcyjnym pracodawcą dla inżyniera z pokolenia Z?

4 min.

Atrakcyjni pracodawcy dla Gen Z, generacja z. gen z, inżynierowie

By pozyskać talenty z generacji Y i Z oraz pokolenia transformacji, działy HR z sektora produkcyjnego i nowych technologii coraz częściej podchodzą do rekrutacji nieszablonowo. Nie tylko kreatywnie patrzą na proces rekrutacyjny, ale także stawiają na działania employer brandingowe. Jak więc skutecznie przyciągnąć młodego inżyniera i być postrzeganym jako atrakcyjny pracodawca?

Nielojalni, roszczeniowi oraz bardzo wymagający w stosunku do pracodawców – tak niektórzy określają pracowników młodego pokolenia. Jednak inni mówią, że są kreatywni, dobrze wykształceni i ambitni. W przypadku inżynierów to grupa wyjątkowo pożądana przez firmy, ponieważ poza wiedzą techniczną charakteryzuje ich łatwość poruszania się po nowych technologiach, dobra znajomość języków obcych oraz kreatywność w działaniu. Niestety duża konkurencja sprawia, że pracodawcom trudno jest się wyróżnić. Jak więc podejść do młodego pokolenia?

Jak dotrzeć do kandydatów z młodego pokolenia?

Przedstawiciele pokolenia Y i Z obyci są z cyfrowym światem, więc mile widziane są tu wszelkie komunikaty płynące kanałami online – poprzez portale pracy, nie tylko te popularne, ale również branżowe, social media – grupy dyskusyjne, fora, ogłoszenia na oficjalnych profilach firm, czy niestandardowe formy rekrutacji np. przez Messengera czy boty. Dodatkowo, jak radzą eksperci, warto skrupulatnie i niestandardowo podejść do ogłoszeń rekrutacyjnych.

W przypadku stanowisk inżynierskich ważne są konkretne informacje, przejrzysta forma oraz porządek, zarówno dla specjalistów z pokolenia Y, jak i Z. Jednakże liczy się także aspekt kreatywności, który może być widoczny w postaci zastosowania infografik lub ciekawych zdjęć pracowników firmy. Młodych inżynierów na pewno nie skuszą ogólniki albo nader oryginalne nazwy stanowisk jak np. Process Ninja. – komentuje Nina Tokarz, Consultant HRK Engineering&Manufacturing.

Dla inżynierów z pokolenia Y oraz Z warunki finansowe nie są wcale najważniejszym aspektem przy wyborze pracodawcy. Słowem klucz jest „rozwój”.

Rozwój i możliwość pracy z najlepszymi

Młode osoby częściej interesują się organizacjami, które oferują szereg przydatnych szkoleń branżowych oraz tych skupionych na rozwoju dodatkowych umiejętności, np. kompetencji miękkich. Rozwojem jest też dla nich możliwość pracy przy ciekawych, często międzynarodowych projektach, które dają szansę na współpracę z zagranicznymi specjalistami oraz kontakt z najnowszymi technologiami.

Bardzo ważne dla młodych ludzi z sektora inżynieryjnego jest również wsparcie ekspertów z danej specjalizacji – możliwość zadawania pytań oraz otwarta komunikacja to wciąż niedoceniane działania, które dają poczucie realnego rozwoju oraz bezpieczeństwa, a firmie pozytywny obraz w oczach pracownika – mówi Nina Tokarz, Consultant HRK Engineering&Manufacturing.

Dodatkowo dla młodych inżynierów ważny jest aspekt samodzielności. Możliwość realizacji ciekawych projektów pod okiem bardziej doświadczonego kolegi jest plusem, jednak powierzenie choćby wycinka tychże prac do samodzielnej realizacji – ogromną zaletą przyszłego pracodawcy.

Kultura organizacji

Warto zaznaczyć, że inżynierowie z pokolenia Y są bardzo świadomi i posiadają własny system wartości, którym kierują się także przy wyborze pracodawcy. Stawiają tu przede wszystkim na firmy o amerykańskiej kulturze organizacji.

Otwarty kanał komunikacji ze współpracownikami i przełożonymi oraz elastyczne formy pracy to elementy pożądane przez młode osoby. Dodatkowo prym wiedzie work-life balance, który pozwala młodym ludziom utrzymać, tak ważny dla nich, kontakt ze znajomymi i rodziną. Przewagę konkurencyjną mają także firmy świadomie budujące swój brand na zewnątrz – mówi Nina Tokarz, Consultant HRK Engineering&Manufacturing.

Czytaj więcej:

młodzi ludzie, talenty

employer branding, młodzi na rynku pracy, pokolenie z, porady hr, rekrutacja, rynek pracy, Artykuły13.11.2017

Przedsiębiorco, chcesz przyciągać młode talenty? Zadbaj o rozpoznawalność marki!

gospodarka zeroemisyjna

praca energetyka, Artykuły22.08.2022

Na drodze do zeroemisyjnej gospodarki brakuje wykwalifikowanej kadry

Bezkompromisowość młodego pokolenia, Gen Z,

hr, komunikacja w firmie, młodzi na rynku pracy, pokolenie z, porady hr, praca managera, różnice pokoleniowe, rynek pracy, zarządzanie, Artykuły04.07.2021

Bezkompromisowość młodego pokolenia

Rynek pracy w branży inżynieryjnej po pandemii

praca inżyniera, rynek pracy po pandemii, Artykuły11.01.2021

Pandemia zweryfikowała potrzeby firm

inżynier procesu, produkcja

Artykuły03.09.2023

Inżynier procesu – perspektywa zarobków, rozwój kariery i obowiązki

Newsletter HRK

Bądź na bieżąco z aktualnościami ze świata HR i rynku pracy!

Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez firmę HRK S.A. z siedzibą w Warszawie, pl. Bankowy 2, a tym samym na otrzymywanie na mój adres poczty elektronicznej informacji handlowych i marketingowych, materiałów o charakterze informacyjnym oraz promocyjnym, w szczególności raportów, e-booków, materiałów edukacyjnych. Udzielenie zgody jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymania raportu. Zdaję sobie sprawę, że w każdej chwili mogę wycofać swoją zgodę.

Administratorem przekazanych danych osobowych jest HRK S.A. z siedzibą w Warszawie (00-095), Plac Bankowy 2. Pełną informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się w naszej Polityce prywatności.