Raporty, komunikacja w firmie, manager w czasach kryzysu, manager w pandemii, praca managera, 01.06.2020
Przywództwo i komunikacja w firmach w czasie pandemii
1 min.
Badanie, którego wyniki przedstawiamy w niniejszym raporcie, przeprowadziliśmy na przełomie kwietnia i maja 2020 roku. Stan epidemii, ogłoszony oficjalnie w Polsce 20 marca, trwał już ponad miesiąc, zatem firmy i zarządzający nimi menedżerowie mieli czas, by się dostosować do nowej rzeczywistości, a pracownicy, by ocenić efektywność prowadzonych przez nich działań. Zaistniała sytuacja postawiła wszystkich w obliczu zupełnie nowych wyzwań i stała się prawdziwym oraz wielowymiarowym testem skuteczności działań menedżerów, zarówno w zakresie zarządzania biznesem, jak również pracy z ludźmi. Niniejszy raport dotyczy właśnie tego ostatniego obszaru. Naszym celem było zidentyfikowanie tych zachowań przywódczych, które pomagały pracownikom w codziennej pracy, w bardzo odmiennych od dotychczasowych warunkach, jak i tych działań ze strony przełożonych, które ich podwładnym przeszkadzały, demotywowały lub zwiększały odczuwane przez nich negatywne emocje. Zachęcamy do lektury!
Sylwia Kościuszko
Senior Client Partner
HRK HR Consulting