Raporty, kobieta w biznesie, kobiety na rynku pracy, praca managera, zarządzanie, 05.03.2019
Manager w szpilkach 2019
1 min.
Drogi Czytelniku,
czy słyszałeś kiedyś o Amelii Earhart? To pierwsza kobieta pilot (dziś powiemy pilotka), która w 1932 r. samodzielnie przeleciała nad Atlantykiem. Amelia powiedziała kiedyś, że najtrudniejsze jest zdecydowanie się na działanie – reszta to już tylko kwestia wytrwałości. Obie te rzeczy zależą jednak od motywacji i kontynuowania jej aż do uzyskania określonego celu lub pożądanego efektu. Jaki to ma związek z przedmiotem tego badania?
Czy decydując się na rozwój swojej kariery liczyłaś na łut szczęścia, czy może z góry wiedziałaś, że bez pracy nie ma przysłowiowych kołaczy? Przykład Amelii Earhart pokazuje, że to, co mogłyby się wydawać niemożliwe do osiągnięcia staje się możliwe przy odpowiedniej dozie determinacji i chęci!
Czytelniku, wg danych GUS w 2018 r. kobiety stanowiły 52% ogólnej ludności w Polsce, a współczynnik feminizacji wynosił 107 (w miastach 111, a na wsiach 101). Świat zaczyna powoli należeć do kobiet! Jest nas coraz więcej w biznesie, zdominowałyśmy już sferę opieki zdrowotnej i pomocy społecznej, edukację oraz gastronomię, a apetyt rośnie w miarę jedzenia!
Na Twoje ręce składamy raport, w którym przedstawiamy wnioski z badania kobiet pełniących funkcje menedżerskie w polskich firmach – spytaliśmy o ich karierę, ścieżkę awansu, podejście firm do roli matek oraz samych kobiet. Być może chwilami wnioski wydadzą się przygnębiające, ale koniec końców okaże się, że wszystko tak naprawdę zależy od nas.
„Per aspera ad astra” – ale najważniejsze, że „ad astra”!
Zapraszamy do czytania!
Magdalena Urbańska
Marketing Manager
HRK S.A.