Artykuły, kodeks pracy, payroll consulting, prawo pracy, 27.03.2025
Wsparcie zarządzaniem czasem pracy – na czym polega?

Organizacja czasu pracy to kluczowy element sukcesu każdego biznesu – w szczególności dla zespołów pracujących w systemie równoważnym, przez 7 dni w tygodniu lub w rozkładzie pracy zmianowej. Planowanie harmonogramów oraz prawidłowe rozliczenie czasu pracy może być wyzwaniem. Dobrze zaplanowane grafiki pracy znacząco zwiększają efektywność. Z kolei błędy w tym zakresie mogą prowadzić do kar ze strony Państwowej Inspekcji Pracy, co skutkuje stratami finansowymi i wizerunkowymi.
Wsparcie w zakresie zarządzania czasem pracy
Usługa ta powstała, aby Państwa organizacja mogła działać sprawnie i zgodnie z przepisami. Jej celem jest zabezpieczenie potrzeb firmy, przy jednoczesnym uwzględnieniu próśb pracowników i wymagań wynikających z przepisów. Dbamy, aby sposób zarządzania czasem pracy był jednolity i zgodny z przepisami w całej organizacji.
Wspieramy klientów w procesie niezbędnej wymiany danych pomiędzy systemami dedykowanymi do czasu pracy, a systemem kadrowo-płacowym TETA HR – zarówno od strony merytorycznej, jak i technicznej procesu synchronizacji. Wskażemy, jak powinna wyglądać poprawna ewidencja czasu pracy oraz w jakiej formie ją przechowywać, uwzględniając wymagania wynikające z aktualnych przepisów.
Nasza usługa wsparcia w zakresie czasu pracy pomoże Państwu:
- odpowiedzieć na pytania związane z zasadami planowania czasu pracy zgodnymi z przepisami dla różnych systemów czasu pracy: podstawowego, podstawowego zmianowego, równoważnego,
- rozwiać wątpliwości wynikające z różnej długości okresów rozliczeniowych,
- wyjaśnić, jak należy rozliczyć dodatkowe godziny pracy, zarządzać odbiorem czasu wolnego za nadgodzin,
- ustalić, jakie dokumenty muszą przechowywać pracodawcy.
Zakres usługi i korzyści
W ramach wsparcia zarządzania czasem pracy pomożemy Państwu:
- poprawnie zlecić pracownikowi nadgodziny i określić ich prawidłowy wymiar, aby nie złamać przepisów prawa pracy. Wskażemy, jaki dokument wręczyć pracownikowi zlecając nadgodziny;
- w jakim terminie powinien być oddany czas wolny pracownikowi za pracę w godzinach nadliczbowych lub jaki dodatek powinien być wypłacony;
- poprawnie zaplanować plan pracy dla pracowników. Przypomnimy zasady i udzielimy wskazówek, jak stworzyć harmonogram zgodne z przepisami prawa pracy. Operujemy w różnych systemach czasu pracy, w tym podstawowym elastycznym, zmianowym i równoważnym, dla pracowników w pełnym i niepełnym wymiarze czasu pracy, pracowników z orzeczeniem o niepełnosprawności oraz dla matki karmiącej;
- przypomnimy, kiedy nie można zlecać pracownikom nadgodzin.
Jeżeli chcieliby Państwo poznać więcej szczegółów zapraszamy do kontaktu.