Artykuły, branża e commerce, Consumer goods, marketing, performance, performance marketing, porady hr, rynek pracy, widełki płacowe, zarobki, 23.09.2022
Performance Marketing Specialist – kim jest? Zakres obowiązków
5 min.
Co należy do obowiązków osoby zatrudnionej na tym stanowisku? Na jakie zarobki może liczyć? Sprawdź!
Obecnie większość kampanii marketingowych jest realizowana online. Odpowiednio dobrana strategia pozwala jeszcze lepiej poznać potrzeby konsumentów i zdobyć przewagę nad innymi firmami z branży. Osobą odpowiedzialną za wizerunek firmy w sieci oraz budowanie długotrwałych relacji z klientami jest performence marketing specialist.
Czym zajmuje się performance marketing specialist?
Performence marketing specialist to osoba, która odpowiada za planowanie i realizację kampanii marketingowych w internecie. Może znaleźć zatrudnienie w firmach specjalizujących się w marketingu internetowym lub pracować bezpośrednio dla klienta. Specjalista ds. marketingu internetowego jest niezbędny w wielu branżach m.in. nieruchomościowej, budowlanej, bankowej, medycznej, modowej czy spożywczej. Osoba zatrudniona na tym stanowisku musi wykazać się znajomością narzędzi marketingowych i mieć doświadczenie w samodzielnej realizacji kampanii internetowych.
Performance marketing specialist – zakres obowiązków
Do najczęstszych obowiązków osoby zatrudnionej na stanowisku performence marketing specialist należy:
- tworzenie strategii marketingowych i nadzór nad ich realizacją;
- zarządzanie budżetem kampanii;
- analiza efektywności kampanii;
- przygotowywanie raportów z prowadzonych działań;
- współpraca z pozostałymi działami firmy.
Jakie wymagania powinien spełniać kandydat na stanowisko performance marketing specialist?
Osoba kandydująca na stanowisko performance marketing specialist powinna wykazać się doskonałą znajomością narzędzi umożliwiających prowadzenie efektywnych kampanii marketingowych w sieci, czyli m.in. Google Ads i Facebook Ads. Pracodawcy oczekują od kandydatów także dobrej znajomości takich narzędzi jak Google Search Console czy Google Data Studio.
Osoba zatrudniona na stanowisku digital performance marketing specialist powinna wykazać się zdolnością analitycznego myślenia. W tym zawodzie liczy się także kreatywność i nieszablonowe podejście do rozwiązywania problemów. Mile widziana jest umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów. Ze względu na ścisłą współpracę z działem IT performance marketing specialist powinien umieć wykazać się znajomością metodyk zwinnych. Jednym z najczęściej stawianych wymagań jest także znajomość języka angielskiego na poziomie przynajmniej komunikatywnym.
Realizacja efektywnych kampanii marketingowych w sieci wymaga doskonałej znajomości rynku reklamy internetowej i umiejętności obsługiwania najpopularniejszych platform społecznościowych. Performance marketing specialist to osoba, która musi być na bieżąco z najnowszymi trendami. Pracownik zatrudniony na tym stanowisku musi szukać rozwiązań, które wpłyną na zaangażowanie klientów i rozpoznawalność firmy w internecie. Jest odpowiedzialny za wizerunek marki w sieci m.in. w mediach społecznościowych.
Widełki na stanowisku związanym z digital performance marketing specialist
Zarobki osoby pracującej na stanowisku performance marketing specialist są uzależnione m.in. od wykształcenia, stażu pracy, wielkości firmy oraz lokalizacji zakładu pracy. Performence marketing specialist może liczyć na zarobki od 4500 do 6500 zł brutto na umowie o pracę. Wysokość wynagrodzenia jest uzależniona także od rodzaju umowy. W niektórych firmach istnieje możliwość podjęcia pracy na podstawie umowy B2B. Wiele osób w tej branży pracuje zdalnie lub hybrydowo. Osoby zatrudnione na stanowisku specjalisty ds. marketingu internetowego mogą liczyć także na szereg atrakcyjnych benefitów pozapłacowych.
Szukasz pracy jako performance marketing specialist? Na stronie hrk.pl w zakładce: „znajdź pracę” znajdziesz aktualne oferty pracy.