Artykuły, Consumer goods, kariera, praca, zarobki, 11.12.2022

Customer Service Specialist – opis stanowiska, zarobki

4 min.

customer service - praca i zarobki

Jakie są wymagania na tym stanowisku? Na jakie zarobki mogą liczyć juniorzy, midowie i seniorzy?

Personalizacja usług to jeden z najsilniejszych trendów w obsłudze klienta. Dlatego na rynku pracy jest coraz większe zapotrzebowanie na specjalistów ds. customer service, którzy mają wiedzę na temat marketingu relacji i potrafią budować długotrwałe więzi z klientami. Kto może zostać specjalistą ds. obsługi klienta? Sprawdź, ile zarabia osoba zatrudniona na tym stanowisku.

Czym zajmuje się customer service specialist?

Customer service specialist to inaczej specjalista ds. obsługi klienta. W ogłoszeniach o pracę można się natknąć na oba rodzaje nazewnictwa.

Do podstawowych obowiązków tego specjalisty należy:

  • kompleksowa obsługa klienta (telefoniczna, mailowa lub bezpośrednia), np. odpowiadanie na pytania klientów, rozwiązywanie problemów związanych z produktem bądź usługą, cross-selling, up-selling;
  • dbanie o pozytywny wizerunek firmy;
  • przestrzeganie wyznaczonych standardów obsługi klienta;
  • nawiązywanie długotrwałych relacji z klientami.

Wymagania stanowiskowe w customer service

Czy osoba zatrudniona na stanowisku customer service specialist musi mieć wyższe wykształcenie? Zasadniczo nie. Większe znaczenie mają kompetencje miękkie, takie jak komunikatywność, empatia, odporność na stres. Liczą się także: doświadczenie i chęć do pracy. Osoba pracująca na stanowisku specjalista ds. obsługi klienta powinna wyróżniać się wysoką kulturą osobistą. Jedną z najważniejszych cech dobrego customer service specialist jest także proaktywność, czyli umiejętność przewidywania potrzeb innych osób.

Przeczytaj: Czym są kompetencje miękkie? Przykłady i rozwój tych umiejętności

Ze względu na szybko postępującą cyfryzację w wielu branżach jednym z podstawowych wymagań na stanowisku specjalisty ds. obsługi klienta jest bardzo dobra obsługa komputera. W niektórych przypadkach znajomość branży, w której działa firma, jest jednym z podstawowych wymagań. W innych – dodatkowym atutem. Osoba zatrudniona na stanowisku customer service specialist musi również biegle władać językiem klientów, których obsługuje. Na rynku pracy można znaleźć wiele ofert dla specjalistów ds. obsługi klienta, którzy płynnie porozumiewają się w języku obcym.

Customer service – CV kandydata idealnego

Ze względu na to, że specjalista ds. obsługi klienta codziennie ma kontakt z wieloma osobami, na tym stanowisku najlepiej sprawdzą się osoby o określonym typie osobowości. Mowa o typie społecznym lub przedsiębiorczym. Idealnymi kandydatami do pracy w branży obsługi klienta są osoby, które mają wysoką inteligencję emocjonalną.

Customer service specialist: zarobki

Wysokość wynagrodzenia customer service specialist jest uzależniona od wielu czynników – branży, w której działa firma, jej lokalizacji i wielkości, a także doświadczenia kandydata. Osoby, które dopiero stawiają pierwsze kroki w zawodzie, mogą szukać pracy na stanowisku młodszy specjalista ds. obsługi klienta lub junior customer service specialist. Zasadniczo, aby otrzymać pracę na stanowisku juniorskim, nie trzeba mieć doświadczenia. Zarobki są adekwatne do posiadanych umiejętności. Na wyższe wynagrodzenie mogą liczyć osoby zatrudnione na stanowiskach specjalistycznych i seniorskich, gdzie doświadczenie w obsłudze klienta jest koniecznym warunkiem do podjęcia pracy.

Jednym z najważniejszych czynników decydującym o wysokości wynagrodzenia w branży obsługi klienta jest znajomość języka obcego. Osoby zatrudnione na stanowiskach wymagających pracy w języku obcym mogą liczyć na wyższe zarobki niż specjaliści ds. obsługi klienta pracujący w języku polskim.

Aktualnie szacuje się, że customer service specialist na stanowisku juniorskim może liczyć na wynagrodzenie rzędu 5 000 – 7 000 zł brutto. Z kolei specjalista mid w granicach 7 000 – 10 000 zł brutto, a senior już 9 000 – 13 000 zł brutto. Poprzeczkę w przypadku każdego z wymienianych o około 1 000 – 3 000 zł brutto podnosi znajomość języków (w zależności od grupy), a jako najbardziej znaczące wymienia się m.in. jezyki skandynawskie, hebrajski, niemiecki czy niderlandzki.

Praca w customer service – gdzie jej szukać?

Jako agencja rekrutacyjna współpracujemy z firmami z wielu branż, dostarczając wykwalifikowanych specjalistów ds. obsługi klienta. Znajdź pracę jako customer service specialist u naszych partnerów.

Nie ma oferty, która odpowiada Twoim oczekiwaniom? Zostaw CV w naszej bazie. Weźmiemy Twoje dokumenty pod uwagę podczas kolejnych rekrutacji – może niedługo zaproponujemy Ci pracę na wymarzonym stanowisku.

Szukasz pracowników obsługi klienta do swojej firmy?

Zapraszamy do kontaktu z działami:
HRK SSC/BPO,
HRK Consumer Goods,
HRK Retail & E-Commerce
lub sprawdź specjalizację naszych innych działów.

Nasi konsultanci mają doświadczenie w pozyskiwaniu pracowników zarówno dla firm z sektora MŚP, jak i organizacji o międzynarodowym zasięgu. Poszukując najlepszych kandydatów, korzystamy z szerokiej bazy kontaktów i wieloletniego doświadczenia. Dzięki temu znacznie skracamy czas procesu rekrutacji.

Czytaj więcej:

Jak opisywać prace dorywcze w cv?

porady dla pracowników, Artykuły07.06.2022

Przebranżowienie i zmiana zawodu – jak się przekwalifikować?

Rozwój zawodowy pracowników wpływa na efektywność firmy

hr, Artykuły05.11.2021

Czym jest rozwój zawodowy i jak wpływa na karierę pracownika?

Podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracownika

hr, Artykuły18.11.2021

Podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracownika

Te zawody zrewolucjonizują rynek, zawody, rynek

branża it, Artykuły30.05.2018

Te zawody zrewolucjonizują rynek

Newsletter HRK

Bądź na bieżąco z aktualnościami ze świata HR i rynku pracy!

Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez firmę HRK S.A. z siedzibą w Warszawie, pl. Bankowy 2, a tym samym na otrzymywanie na mój adres poczty elektronicznej informacji handlowych i marketingowych, materiałów o charakterze informacyjnym oraz promocyjnym, w szczególności raportów, e-booków, materiałów edukacyjnych. Udzielenie zgody jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymania raportu. Zdaję sobie sprawę, że w każdej chwili mogę wycofać swoją zgodę.

Administratorem przekazanych danych osobowych jest HRK S.A. z siedzibą w Warszawie (00-095), Plac Bankowy 2. Pełną informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się w naszej Polityce prywatności.